רשת החיפוש של גוגל מתאימה באופן "קלאסי" למפרסמים אשר מוכרים את מרכולתם אונליין - כאלה אשר ממוקדים במטרות מיידיות ומדידות. בשנים האחרונות עם זאת, נכנסו כמה מפרסמים גדולים של מוצרי צריכה אשר נמכרים בחנויות פיזיות לתמונה, והתחילו לעשות שימוש יצירתי ומעניין בכלים אותם מציעה רשת החיפוש של גוגל למרסמים.
מחקר מיוחד של אד-גורו אשר התפרסם בימים האחרונים, חושף את המספרים, הנתונים, וכמה שיטות מעניינות לשימוש ברשת החיפוש על ידי היצרנים הגדולים בשוק מוצרי הצריכה בארה"ב.
בכך בחרתי להתמקד היום - בכמה דוגמאות יצירתיות במיוחד לפרסום ברשת החיפוש, שמטרתו להעלות את רמת החשיפה של המותג ואת המודעות של הצרכנים.
לפני שאני ממשיכה לדוגמאות - אזכיר כי הפרסום ברשת החיפוש - נעשה רק במודעות טקסט ותוספי מודעות, אינו מאפשר חשיפה של סרטוני וידאו או באנרים, וכי על מנת להצליח להשיג כמות גדולה ככל האפשר של קליקים במחיר טוב, על המפרסם לשמור על רלוונטיות גבוהה בין מילת החיפוש, למודעה המוצגת ולדף הנחיתה. כך, מפרסמים אשר עושים שימוש ברשת החיפוש של גוגל, צריכים באופן עקרוני להתמקד רק במילים ומונחים שקשורים לעולם התוכן שלהם. את ההקשר להערה זו תבינו בהמשך.
ועכשיו... לשיטות היצירתיות ביותר העולות מהדוח:
• "פופ סיקרט" - חברה המשווקת פופקורן להכנה מהירה במיקרוגל, החליטה "ללכת על הקצה" ולהתמקד באנשים שרוצים לצפות בסרטי וידאו בבית. היא עשתה זאת על ידי שימוש במילות מפתח של חיפושי סרטים להורדה, והפנתה את הגולשים לאתר הבא: www.popsecret.com
למהלך הזה אני מתייחסת כ"הליכה על הקצה" - משום שתחום הורדת הסרטים והצפייה הישירה הוא תחום שנמצא על הכוונת של הממשל האמריקאי, העושה מאמצים רבים לחסלו בשנים האחרונות ללא הצלחה רבה. באופן עקרוני, גוגל עצמם לא מאפשרים הצגת פרסומות שלהם באתרים לצפייה ישירה, ואינם מאפשרים לאתרי צפייה ישירה לפרסם בגוגל ומבחינת גוגל מדובר בתחום אפור לגמרי.
עובדה זאת, בשילוב עם העובדה כי מדובר באחד מהתחומים המחופשים ביותר בגוגל (במיוחד בחודשי החורף), יוצר הזדמנות אדירה למפרסמים, אשר יכולים לפעול בשוק ללא תחרות ולהשיג קליקים במחירי רצפה.
• מותג הדגנים צ'יריוס בחר גם הוא בשיטה מעניינת - כאשר כיוון אל התועלות הבריאותיות של המוצר עם מונחים כמו "איך להוריד כולסטרול", ובמקביל אל קהלי יעד - עם מונחים כמו "משחקי ילדים". גם תחום זה זוכה לחמירי קליקים נמוכים במיוחד ומגלם בו הזדמנות למפרסמים.
• חברת קולגייט, הממוקמת במקום 11 ברשימת המפרסמים הגדולים של המחקר, כיוונה אל המונח "סכרת" ומונחים אחרים הפונים לחולי סכרת - בפרסום ממוקד, המפנה את הגולש לאתר מיוחד העוסק בנושאי בריאות השיניים של חולי סכרת.
מיותר לציין כי כמות החיפושים שיש בגוגל על מילים הקשורות למחלת הסכרת - גבוהה בעשרות מונים על כמות החיפושים הקיימת על המותג קולגייט, וכך בתקופת הקמפיין מרבית התנועה לאתרי קולגייט עסקה בסכרת.
לאתר של קולגייט בנושאי סכרת:
www.colgate.com/app/CP/US/EN/OC/Information/Popular-Topics/Diabetes-and-Oral-Care.cvsp
ומה קורה בארץ?
אין מחקרים להציג, אבל אפשר לראות פעילות סולידית של כמה ממותגי המזון הגדולים - אשר מפרסמים תוכן מעולם המתכונים, ומפנים לאתרי מתכונים שהם מנהלים. דוגמאות קונקרטיות יהיו אתר הבישולים של אסם ואתר שמרית.
אתרים אלה עדיין לא עושים שימוש נרחב בפלטפורמת הפרסום של גוגל לרשת החיפוש, אולם מקיימים פעילות אורגנית נאה, וזו בהחלט התחלה.
אין ספק כי דוחות כמו האחרון של אד-גורו מעלים את רמת המודעות של סוכנויות הפרסום בישראל ליכולות המיתוג של רשת החיפוש, ואני מאמינה כי בזמן הקרוב נראה דברים דומים... גם בארץ.
להורדת הדוח המלא של אד-גורו:
http://succeed.adgooroo.com/Top_CPG_Advertisers_Paid_Search_2013.html
למאמר נוסף בנושא:
http://searchengineland.com/kraft-crushes-all-other-cpg-brands-in-paid-search-study-179500
מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט.